Plons.

Ik heb geen hekel aan huishoudelijke klussen. En ik houd van podcasts luisteren. Maar de combinatie van die twee is helemaal geweldig! Ik begon aan de podcastserie ‘De laatste dans’ terwijl ik de badkamer schoonmaakte. En dat poetste een partij lekker! Binnen no time glommen de tegeltjes als een spiegel.

Daarna was het hoogste tijd om de ramen buiten te zemen. ‘Ha!’ dacht ik ‘Dan luister ik lekker verder naar mijn podcast-serie’. Ik zweer je; ik kreeg gewoon zín om de ramen te zemen. Ik vulde mijn emmer en stapte het balkon op. Ik zette de podcast op mijn mobiel aan, deed mijn oortjes in en ging aan het werk.

Met de heerlijk Limburgse klanken in mijn oren zeemde ik de ramen. Daarna was de balkondeur aan de beurt. Het poetste zó gezellig dat ik besloot de drempel eens extra goed te poetsen. En zittend op mijn knieën, voelde ik mijn telefoon uit mijn broekzak glijden. Geen punt zo laag bij de grond, hij zou heus niet stukvallen. Dus met mijn rechterhand poetste ik verder terwijl ik met mijn linkerhand de grond aftastte. Pas toen ik mijn telefoon niet kon vinden, keek ik opzij en zag ik het snoertje van mijn koptelefoon uit mijn emmer met water komen. Oeps!

Mijn telefoon was in mijn emmer gevallen. En ik had er niets van gemerkt. Want liggend op de bodem van de emmer speelde mijn iPhone dapper door. En ik had mijn oortjes in dus ik had geen ‘plons’ gehoord. Woest graaide ik in de emmer om mijn verdrinkende mobiel te redden, hopend dat het hoesje ‘m nog enigszins zou beschermen. Vlug droogde ik ‘m af en probeerde zo snel als ik kon mijn telefoon uit te schakelen. Maar wat ik ook deed, uit ging-ie niet. Dus zat er niets anders op dan te wachten. Tot mijn telefoon vanzelf uit ging. En tot-ie weer droog was. En er het beste van te hopen.

Ik ging af en toe naar mijn mobiele vriendje kijken en was er getuige van hoe hij vocht voor zijn leven. Ik zag het welkomstscherm aan en uit flitsen en strepen krijgen. Soms flikkerde het toegangsscherm erdoor heen. Na een uur zag ik hoe mijn telefoon zelf allerlei nummers intoetste. Ik denk dat-ie wanhopig 112 probeerde te bellen. De stakker. Daarna werd het scherm zwart. Het was voorbij. Mijn mobiele vriendje was niet meer.

Omdat hij best lang in het water had gelegen had ik niet veel hoop dat-ie het zou redden. Maar met al dat thuiswerken had ik toch echt een mobiel nodig. Bovendien miste ik het dagelijkse Whatsapp contact met mijn kind. Dus accepteerde ik mijn verlies en bestelde ik ongeduldig een nieuw mobieltje. Gewoon zo’n zelfde als ik die ene die zo jammerlijk aan zijn einde gekomen was. En twee dagen later was ik weer in de lucht.

Mijn verdronken mobieltje was ik eigenlijk alweer vergeten. Tot ik ‘m zag liggen op de vensterbank. In het voorbij gaan, drukte ik op de ‘home’-toets. Et voilá! Hij deed het weer. Als een zonnetje.

Nu heb ik dus een bom duiten (nou ja, een klein bommetje duiten) voor niks uitgegeven en heb ik twéé mobieltjes. Ik zou de nieuwe leeg kunnen maken en terug kunnen sturen. Maar aangezien ik ‘m al twee dagen in gebruik heb, vind ik dat niet kunnen. Één troost; ik kan vast wel iemand blij maken met mijn oude mobieltje. Dan compenseert de stijging van mijn karma-punten het gat in mijn begroting nog een beetje.

Zeg eens eerlijk…
Heb jij wel eens eens iets terug gestuurd terwijl je het eigenlijk al gebruikt had?

15 gedachten over “Plons.

  1. Di mario

    Ik heb sowieso nog nooit wat terug gestuurd, dus helemaal niet gebruikt. Ik bestel ook eigenlijk bijna nooit iets wat opgestuurd moet worden. Ik ben echt een persoon van de fysieke winkel.

    love As Always
    Di mario

  2. Willemijn

    Wow! Hij doet het nog!!! Onvoorstelbaar, maar echt super om te weten. Gewoon paar dagen in de vensterbank leggen.
    Ik heb nog nooit iets teruggestuurd nadat ik het gebruikt heb. Zou het ook vervelend vinden als andere mensen dat bij mij zouden doen!

  3. Rietepietz

    Ik bestel nooit iets via internet dus kan ook niets terug sturen;-) Maar dat bedoel je niet natuurlijk, ook wanneer je dingen in de winkel koopt zóu je het soms terug kunnen brengen ondanks dat het gebruikt is. Maar dat doe ik alleen als het artikel niet goed blijkt te werken want dát ontdek je natuurlijk pas na in gebruik nemen, en dan vertel je natuurlijk de reden waarom je heg terug brengt.

  4. Mrs. T.

    Wat een verhaal! En dat ie het nog doet. Ik heb de podcast ook ontdekt. De laatste dans heb ik al geluisterd. En El Tarangu, de brand in het landhuis en ‘waarom’.

  5. Sally

    Nee ook hier nog nooit iets al gebruikt teruggegatuurd wel dingen die volkomen waardeloos bleken.
    Tip: gooi een verzopen mobieltje in een Bak met rijst. Met een beetje geluk absorbeert dat dan het vocht in dat ding. Tot 2x toe een telefoon van een kind ermee gered. Een keer ‘viel’ zoonlief in het zwembad met dat ding in z’n zak en een keer dochter die vd voor viel.

  6. Marika

    Vervelend voorval maar wel erg leuk beschreven hahaha. Balen dat je al een nieuwe had gekocht.
    Ik bestel heel veel online, tegenwoordig bijna alles, maar heb nog nooit iets teruggestuurd wat ik al gebruikt had, behalve als het om een defect zou gaan ofzo. 🙂

  7. Saskia

    wat een verhaal zeg. ‘ Na een uur zag ik hoe mijn telefoon zelf allerlei nummers intoetste. Ik denk dat-ie wanhopig 112 probeerde te bellen’ ik moest hier echt om proesten. Wat vertel je dat toch weer leuk, want zo leuk is het niet. Het is mij wel eens gebeurd in de toiletpot aangezien ik nooit een telefoon in m’n achterzak had en toen wel. Helaas wel overleden. Maar een toffe is het wel dattie gewoon doorspeelt en daarna nog werkt. En als ik dingen gebruik stuur ik het niet terug 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.