HELP

Het viel me ooit op dat ik op de computer op mijn vorige werk niet op mijn eigen weblog kon. Maar ik haalde mijn schouders op en liet het daarbij. Zo vaak zat ik niet op kantoor. Ernstiger werd het toen ik thuis niet meer op mijn eigen weblog kon. Niet op mijn laptop, niet op mijn telefoon en niet op mijn iPad. Ik rommelde wat met cookies, ik probeerde verschillende browsers maar niets hielp. Tot ik ontdekte dat ik – als ik mijn WiFi uitzette – via mijn telefoon wél kon bloggen. Raar!

Ik plaatste een blogje via mijn telefoon, maar echt handig is dat niet. Toch liet ik het erbij. Ik geloof heilig in het feit dat problemen zich soms vanzelf oplossen. Bovendien heb ik helemaal geen zin om te knutselen aan mijn weblog. Ik wil gewoon stukjes schrijven, die erop gooien en klaar.

Ik plaatste nog een blogje via de 4G verbinding op mijn telefoon. Het leek er op dat dit probleem niet vanzelf weg zou gaan, hoe hard ik het ook negeerde. Uiteindelijk riep ik de hulp in van mijn webhoster. Die opperde dat het een plug-in zou kunnen zijn, die dwars lag. Jetpack misschien. Dus gooide ik – weer via 4G – Jetpack er af. Maar dat bleek de oplossing niet te zijn.

Toen kwamen de eerste klachten. Beste vriendin en haar tante bleken geen emails meer te ontvangen van mijn blogs. Ai! Ik zette Jetpack weer aan en bleek mijn 76 abonnees kwijt te zijn. Er stonden er nog maar een stuk of 25 in. Maar goed, beste vriendin en tante kregen weer mail en ik ploeterde verder. Maar wel heel jammer van die 51 lezers die ik kwijt ben. Zouden ze me missen? En gaan zoeken? Geen idee…

Inmiddels probeer ik overal waar ik op visite kom, misbruik te maken van de WiFi-verbinding. Zo probeer ik zo vaak mogelijk te reageren op de reacties van jullie, mijn lieve, trouwe volgers. Zo ook op een warme woensdagmiddag, toen ik op visite was bij mijn moeder. Maar toen ik op een heel stel reacties had gereageerd, kon ik ook daar niet meer op mijn weblog. Niet handig, maar ik had daarmee geheel per ongeluk wél de oorzaak gevonden. Mijn eigen weblog denkt dat ik een spammer ben!

Ik nam weer contact op met mijn webhoster, die vond dat ik ook wel erg veel anti-spam aan had staan. Dus ik zette alles uit maar ook dat bleek niet te helpen. Sterker nog; toen had ik pas écht een probleem want schijnbaar kon er nu ook niemand meer reageren op mijn weblog. Wel lekker rustig maar zéker niet de bedoeling. Gelukkig waren er twee lieve lezeressen die mij meteen meldden dat er problemen waren. Dit probleem kon mijn webhoster gelukkig wel oplossen. In een vloek en een zucht, terwijl hij ergens op een festival stond te feesten.

Maar voor het andere probleem, weet hij ook geen oplossing. En ik weet het zelf ook niet meer. Ik heb ingelogd in mijn router maar daar staat niks geblokkeerd. Ik heb in Jetpack mijn eigen ip-adres ingevuld bij ip-adressen die never nooit niet geblokkeerd mogen worden. Maar dat helpt ook niet. Ik blog dus nog steeds via mijn telefoon, met de WiFi uit.

Wat een gepruts is dat, zeg. Enig idee hoe klein zo’n schermpje is? Dus bij deze; excuses voor alle spelfouten, foto’s die niet in een nieuw scherm openen en andere ongein. Ik doe mijn best en ondertussen hoop ik nog steeds dat het probleem zich ooit vanzelf oplost. Of dat iemand van jullie een oplossing weet. Degene met de gouden tip krijgt een eervolle vermelding en mijn eeuwige dankbaarheid.

 

25 gedachten over “HELP

  1. Liesbethblogt

    Je zou je tekst elders kunnen typen, het daar aan kunnen passen en vervolgens via whatsapp naar je telefoon sturen, of email. Dan is het alleen knippen en plakken.
    Ik had een paar opties en ik denk nog steeds dat de meest waarschijnlijke is dat je host je blokkeert. Het is te toevallig dat het meerdere adressen zijn waarvan je zelf inlogt.

    1. Nicky Bericht auteur

      Doe ik ook. Ik mail alles eerst naar mezelf op mijn telefoon. Zucht. Ik denk ook dat het bij de host ligt maar hij kan niks geks vinden.

  2. rietepietz

    Ik zóu natuurijk maar wat graag die eervolle vermelding krijgen maar ja, ik ben zelf half-digibeet en volg meestal jouw strategie bij problemen”in een hoekje gaan zitten wachten tot het over is. Eh, nee niet helemaal waar, ik probeer te blijven denken en blijf dingen proberen en soms helpt dat. Je zou kunnen proberen je inloggegevens te veranderen, maar dat heb je misschien al gedaan. En maak sowieso een export van de hele site , dan kun je misschien proberen alles op een nieuwe site te zetten ( maar waarschijnlijk heb je eigen site en dan schiet dat ook niet op) . Maar maak die export in ieder geval voor het geval. Nou ja. waarschijnlijk heb je hier allemaal niets aan, wel raar dat ook de mensen “die er verstand van hebben” er niets aan kunnen doen.

    1. Nicky Bericht auteur

      Jaaaa, die export… dat is even een dingetje want ik kan dus zelf niet op mijn site. En ja, ik heb een eigen domein enzo. Ik blijf ook proberen.

  3. hemelsgroen

    He wat raar!! En wat stom ook. Van die problemen waar niemand uitkomt. Ik hoop heel erg dat er een nuttige tip boven komt borrelen. Sorry dat deze reactie je niets verder gaat helpen, ik heb echt geen idee.

  4. Mrs. T.

    Wat vervelend zeg. Ik kon op je vorige logje inderdaad niet reageren. Maar ik dacht eigenlijk dat dat aan mij lag. 😉
    En mij niet bellen verder, want ik heb er net zo weinig verstand van als jij

    1. Sally

      Haha ik had precies het zelfde. Want meestal
      Ligt het echt wel aan mij of eoa instelling die ik per ongeluk aangevinkt heb.

  5. Meer door minder

    Niet dat ik er veel verstand heb hoor maar als je schrijft dat je via je telefoon buiten je wifi om wel op je blog kan komen en bij anderen via wifi het ook vaak lukt om op je blog te komen denk dat je niet bij je webhoster moet zijn. Ik denk dat je beter contact kan opnemen met de helpdesk van je internet provider. Hier meld je dat je wel via je telefoon buiten wifi om en bij anderen via wifi op je blog kunt komen maar alleen niet via je eigen wifi netwerk thuis. Geef aan dat je denkt dat je router niet goed werkt en/of defect is en vraag of ze je een nieuwe router willen toesturen. Resultaat of je ontvang zondermeer een nieuwe router of ze geven aan dat ze bijvoorbeeld eerst je router opnieuw op afstand gaan instellen of iets dergelijks. (geen resultaat herhaal je dat je een nieuwe router wilt ontvangen)
    Ik zelf zou ook al ben ik niet handig voor ik de helpdesk zou bellen nog zelf een paar dingen proberen.
    1) laptop via een netwerkkabeltje rechtstreeks aan de netwerk poort van je router hangen. (ga je buiten je wifi om rechtstreeks het internet op)
    2) router uitzetten 2 minuten wachten en weer aanzetten. (stelt router zich opnieuw in)
    3) router een harde reset geven (gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen)
    Tijdelijk tot het probleem definitief is opgelost zou je je mobiel 4g internet van je telefoon (alleen voor je blog) kunnen delen met je laptop dan kun je in ieder geval weer op een wat groter scherm werken.

    1. Nicky Bericht auteur

      Oeh! Bedankt voor het meedenken! Tip 2 en 3 hielpen niet. Maar tip 1 heb ik nog niet geprobeerd… Daar ga ik vanavond eens mee aan de slag.

  6. Sandra

    Wat een vervelend probleem. Ik heb helaas geen tips voor je, want volslagen digibeet, als in ik kan het gebruiken, maar vraag me niet hoe het werkt. Succes, ik hoop dat er voor jou snel een oplossing komt

    1. Nicky Bericht auteur

      Ik vind het zoooo irritant! Maar ooit komt het goed. Denk ik.

  7. KoffieDigitalix

    Als eerste. de tip van Liesbeth wilde ik ook al geven.
    Maar wat een gedoe zeg. Ik weet geen oplossing, maar ik weet wel dat Plato een tijdje niet op mijn blog heeft kunnen reageren. Hij verdween altijd in de spam. Ondertussen heb ik dat op weten te lossen door een deel van de spam-instellingen zo ver open te zetten, en daarnaast nog iets heb gedaan met ‘moet een eerder goedgekeurde reactie hebben waardoor nieuwe reageerders nu in de spam bak vallen.

    Ik denk dat het een WP issue is. Eentje die vooral voor de gratis en goedkopere abonnementen geldt.

    1. Nicky Bericht auteur

      Wat? Wat? Gratis? Is niks nie gratis hiero! En inderdaad ik zet logjes klaar op mijn laptop, mail het naar mezelf en zet het dan via 4G op mijn weblog…

  8. Edit

    De tip van Liesbeth kwam bij mij op als eerste op. Hij werkt voor mij ook goed. Met tien vingers op mn iPad een conceptmail typen en die vervolgens op mn telefoon copy/pasten. Werkt voor mij vooral omdat ik op mn telefoon maar met 1 (één) vinger typ…
    Maar goed, het is symptoombestrijding dus ik zou idd maar met je provider in de clinch gaan. En ik krijg idd geen meldingen meer van nieuwe blogs.

    1. Nicky Bericht auteur

      Wat fijn dat je er toch weer bent, Edit! Misschien moet je je opnieuw registeren…

  9. Sally

    Arghh wat balen.
    En nee, ik heb geen enkel tip. Heb er te weinig verstand van en had juist het idee dat jij wel mega handig was hierin. De tips van Meer door Minder klinken mij als digibeet ook erg goed.

  10. Deborah

    Wat een gedoe!! Zo via je telefoon is toch niet echt fijn werken lijkt mij.
    Ik hoop dat er een aantal van bovenstaande tips werken en dat daarmee deze ellende snel voor jou is opgelost.

  11. Leidse Glibber

    Moet ik vragen of mijn computer steun en toeverlaat een keertje op afstand bij je meekijkt. Ongelooflijk wat hij voor elkaar krijgt zelfs op afstand.

  12. Willemijn

    Wat een gedoe … maar het is inmiddels alweer een tijdje geleden dus wellicht is het opgelost?
    Je zou je telefoon met wifi uit als modem in kunnen zetten en kijken of dat lukt. Als dat lukt wil dat zeggen dat het probleem in jouw router of internetverbinding zit.

Reacties zijn gesloten.